Elektronická evidence tržeb
Tak jako ostatní poskytovatelé softwaru sledujeme novelu zákona o evidenci tržeb a o od první třetiny roku 2016 se připravujeme na implementaci změn týkající se Elektronické evidence tržeb do informačního systému Dialog 3000Skylla. Můžeme konstatovat, že jsme s našimi zákazníky v na začátku roku pohodlně zvládli odeslat Kontrolní hlášení. Děláme vše proto, abychom zajistili stejně hladký průběh i v případě spuštění EET. V tuto chvíli naše softwarové řešení prochází testovací fází na úrovni vývojového oddělení a týmu konzultantů. Již během října bude připravena verze systému, kde budou implementovány veškeré změny nutné pro správnou funkčnost EET. Následně bude od listopadu možné využívat EET ve zkušebním režimu.
Není tedy nutné pořizovat nový informační systém. Dialog 3000Skylla poskytuje zákazníkům potřebnou podporu pro hladký provoz EET. Vzhledem k oborovému zaměření našich zákazníků se první vlna zavedení EET dotkne pouze malého zlomku z nich. Jedná se především o subjekty, které provozují firemní stravovací zařízení, které je přístupné nejen firemním zaměstnancům. Je však předpoklad, že ke konečnému datu 1. 6. 2018 bude potřeba využívat EET i u dalších subjektů, které inkasují tržby prostřednictvím registračních pokladen nebo dochází k hotovostním úhradám faktur. Funkce systému jsou navrženy tak, aby běžného uživatele sytému nijak významně nezatěžovaly. Náš tým vývojářů se snažil o maximální automatizaci odesílání potřebných dat včetně automatického řešení odesílání dokladů v případě výpadku internetového připojení. Po jeho obnovení automaticky dojde k odeslání dat, které byly vytvořeny v průběhu výpadku – dávkovou funkcí. Funkcionalita je zajištěna jak v režimu registračních pokladen, tak i u běžných hotovostních pokladen.